Nacistická propaganda
Věnujete se ve škole aktuálnímu dění? Zabýváte se zprávami o dění v politice, kultuře či sportu?
Podívejte se, co všechno museli studenti odborných škol sledovat, aby byli vychováváni „k duchu aktivní loajality“:
- „projevy vedoucích mužů německého a českého lidu“
- „zprávy o důležitých událostech dne“
- „zprávy o boji německých vojsk“
- „zprávy o hospodářském, kulturním a sociálním pokroku Německa“
- „zprávy o podílu Čechů na velkoněmeckých a evropských úlohách“
- „obrazy a mapy (z novin a časopisů) o krajích a městech, které jsou v centru zájmu“
- „doklady o životě a výkonech spojeneckých a spřátelených národů a států“
- „moderní knihy a brožury“
Víš, které státy byly s nacistickým Německem spojeny či spřáteleny?
O čem mohly asi pojednávat ony „moderní“ knihy? O jaké knihy vlastně mohlo jít?
Studenti byli nuceni sledovat aktuální dění proto, aby přicházeli do každodenního styku s nacistickou propagandou. Materiály pro sledování aktuálního dění museli studenti a učitelé vybírat podle následujících kritérií:
Je obraz, článek, řeč, plakát, mapa, výstřižek z novin, kniha apod. vhodná k tomu, aby:
- upevnila u žáků vědomí začlenění Protektorátu do Velkoněmecké říše?
- prohloubila myšlenku dobrého sousedství a spolupráce s Němci?
- vychovávala českou mládež k říšské myšlence ( Říšská myšlenka ) a novému evropskému pořádku?
Kdybys byl podrobený nacistické propagandě jako školáci v době Protektorátu, dokázal by ses jí bránit? Jak?